Blake Lively a mondat közben lépett be a Vancouveri hotel érkezőjébe, keze a szoknyája zsebében lapult. ’Miért csomós a melltartóm?’ – kérdezte Blake. ’Ohh, van itt egy folt, mindjárt eltávolítom. ’ – mosolygott rám. ’Úgy nézek ki, mint aki felderíti saját magát’
Végül kiderült, miért lett csomós a melltartója. Mielőtt a hitelhez érkezett volna, éppen előtte szoptatta meg a kisbabáját, Inezt. Egy kikopott farmernadrágban jelent meg, szinte majdhogynem ugyanúgy nézett kim mint amikor először beleszerettünk a Gossip Girlben és a Négyen egy gatyában című filmben. Az elmúlt évek azonban átformálták a színésznőt, hiszen lassan harminc éves lesz. Hozzáment a Zöld lámpás sztárjához, Ryan Reynoldshoz, akitől két gyermeke született – Inez, aki szeptemberben lesz egy éves, és James, aki most tölti a kettőt. Több filmben is alakított komplex karaktert: egy egyedülálló, drogfüggő anyát Ben Affleck oldalán a városban, 1930-as éveket tükröző Woody Allen filmjében is szerepet kapott a Café Scoietyben, és most egy vak nőt alakít, akinek megváltozik a házassága, mikor visszanyeri a látását. A film szeptember 15-én fog megjelenni. És most készül legújabb projektjére a The Husband’s Secretre, amely Liane Moriarty könyve alapján fog elkészülni (Ő írta a Hatalmas kis hazugságokat is). Lively nemcsak főszereplőként, de producerként is jelen fog lenni a film készítésénél: nemcsak az idejét tudja majd rendesen beosztani, de nagyobb pénzről is van szó.Ez egy okos döntés, hiszen ezzel a lépéssel előrébb került abban az iparban, ahol a nők megtanulják elmondani a saját történeteiket.
Lively bölcsnek bizonyul. Beszél arról, hogyan ébresztette őt fel a választás, illetve elszántan fel szeretné számolni a szex-kereskedelmet és a gyermekpornógráfiát. Livelynek még lehet megvan Serena van der Woodsen csodálatos haja, azonban az elmúlt évek alatt egyre jobban feminista lett, és egyre több tapasztalatot szerzett. Melltartó ellenőrzés megvolt, szóval most mindent megvitatunk.
Glamor: Mennyi időt töltöttél Vancouverben?
BL: A férjem ott forgatja a Deadpool folytatását, szóval ameddig rart a forgatás, addig maradunk. Soha nem dolgozunk egy időben. Úgy vagyunk itt, mint egy család. Összecsomagoltunk, és elkészítek pár filmet.
Glamour: Hogyan megy a munka, miközben mindkettőtöknek ilyen nagyszerű karrierje van? Gondolom azért megbeszéltétek ezt,
BL: Mindig is csodáltam azokat az embereket, akiket teljessé tett a munka és a művészetük, engem és a férjemet a családom tesz teljessé. Minden más csak másodlagos. Feladunk egymásért dolgokat, a munkát mindig úgy szervezzük, hogy ne egyszerre dolgozzunk. Szerencsésnek érzem magamat, hogy mist itt vagyok, megszereztem magamnak az anyagot (könyvet vagy a forgatókönyvet) már most és tudom gyakorolni. Tudom, hogy nemsokára munkába kell állnom. És akkor majd megtervezünk mindent.
Glamour: Nemrégiben derült ki, hogy főszerepet vállaltál a The Husband’s Secretben. Azt mondtad, hogy ’Mindenképp megszeretném ezt csinálni’, mire gondoltál?
BL: Ez egy kicsi pépes, de ettől lesz igazán vicces. A történet középpontjában rengeteg nő van, erős nő, hibátlan nő. Bármilyen napon ha nőket foglalkoztatsz, számomra az jó nap.
Glamour: Azt mondtad régebben, hogy lerajzolod azok a karaktereket, akik bonyolultak és sérültek.
BL: A képernyőn – legalábbis a mainstreamben - a komplikált nők fekete-fehérek. Akár hősök, akár gonoszak. De ez nem a valóság. Bennünk van a világosság és a sötétség, és ezeknek rengeteg árnyalatai’
Glamour: Egyetértesz ReeseWitherspoonnal, miszerint ahhoz, hogy a nők egyenlőséget érjenek el, saját terméket kell bemutatni?
BL: Azt hiszem, sokat segített. Soha senki nem fog kiállni és harcolni érted, csak Te magad. Nagyon sok remek férfit ismerek – rendezőt, producert, studiósokat - akik történeteket mesélnek el nőkről, van aki ezeket le is rajzolja, ezek a férfiak férjek és apák. Látni akarják saját valójukban a nőket. Valaki meg csak azért, mert a számokat akarja látni. Ők mind látták a Wonder Woment. Több ilyen filmbe kellene beleinvesztálni.
Glamour: Nők vették meg a jegyet a filmre. Most beszéljünk a legújabb filmedről az All I see is you-ról. A filmben egy vak nőt alakítasz, akinek megváltozik a kapcsolata a férjével, mikor visszanyeri a látását. Szívetszaggató film, amely a hatásfokot és az érzelmeket ábrázolja. Gina kezdi elengedni a férje kezét. Gina férje úgy gondolja, hogy szüksége van Ginára, hogy különlegessé tegye.
BL: Gina férje értékeli őt. Kívülről úgy tűnik, nem zavarja őt, hogy Gina nem lát. De amit megtanultál mindezek ellenére, az hogy nem zavarja őt. Megszállott lesz a szerelem iránt. Aztán rádöbbensz, hogy ez társfüggőség. Azonban mikor Gina visszanyeri a látását, eltűnik számára a társfüggőség, és ez elindít valamit. Ekkor kezdik elfedezni a kapcsolatukat.
Glamour: Mit gondolsz Gina egyedüli karakter, vagy egy metafora, amely a férfiak és a nők között helyezkedik el?
BL: Egyedüli karakternek látom, de ekkor még nem ébredtem rá – csak a választás után. Úgy éreztem a nőknek hosszú úton kell végig menniük, de rádöbbentem, hogy nem annyira messzire. Olyannak látom őt, aki fiatal korában veszítette el a látását, ez féken tartotta az érzelmeit. Szóval, amikor visszakapta a látását, akkor kezdte megtapasztalni a serdülőkort. Változtatott, mikor rádöbbent, milyen kapcsolatban van benne.
Glamour: Hogyan hatott rád a választás?
BL: Tudatossá és érzékenyebbé tett. Nemcsak a szexizmus miatt, hanem az, hogy milyen megkülönböztetés zajlik egyes részeken: osztályban, a nemben és a rasszban. Rájöttem, hogy régebben is megvoltak ezek a problémák. Mint tudod, rengeteget teszek, hogy felszámoljuk a szex-kereskedelmet. De ezt nem hozzák le az újságok. Csak tehetős, középosztálybeli lányokról beszélnek, akiket elrabolnak. Szinte mindig tűnnek el emberek, csak ők kisebbségek, szegény negyedből származnak, és nem kerülnek be a hírekbe. Ez elszomorító.
Glamour: Részt vettél A Path Appares keretében belül a szex-kereskedelem nyomozásában. Együtt dolgoztál a Child Rescue Coalitionnal, ami törvény és a technológia segítségével nyomozza le és bünteti meg a pedofilokat. Látom meg szeretnéd akadályozni a gyermekek kizsákmányolását.
BL: Annyira hálás vagyok, hogy tiszta gyermekkorom volt. Az ötlet, hogy a gyermekeknek ne legyen lehetőségük végig nézni ezt a pusztulást. A Child Rescu Coalitionnal, megkérdeztem az ügynököt aki evvel foglalkozik: Mennyi volt a legfiatalabb gyermek, aki pornógráfia áldozata lett? Azt mondta, hogy akit Ő látott, még rajta volt a köldökzsinór.
Glamour: Ez meghökkentő,
BL: Nem így megy a pelenkacsere sem. Az ő hangját utánozva szólítom, hogy az én babám. A The Child Rescue naponta 30-50 millió gyermekpornógráfiás tartalmat nyomoz le.
Glamour: Mit tudunk tenni ellene?
BL: Az Internet kereső szolgáltatóhoz kell fordulni és követelni, hogy tiltsák le a gyermekpornógráfiás képeket, ez már jelenteni fog valamit. Viszont, hogyha nem tudja megtalálni ezeket a képeket, valaki azt fogja mondani: „Hé, itt van ez az ártatlan gyermek, kihasználom és lefilmezem”. Muszáj zajt kelteni.
Glamour: Egy fiam van, de kislányt is szeretnék. Neked viszont két lányod van. Ezen a napon és ebben a korban lányt vállalni politikai húzás számomra. Mit tanítanál meg a lányaidnak?
BL: Sarah Silverman nagyon nagyot mondott: ’Ne mond azt a kislányoknak, hogy mindent megtehetnek. Hisznek abban, hogy mindent megtehetnek. Nyitva van az ajtó, jöhetnek a kérdések.’ Mindenki tökéletesnek születik, mindaddig, ameddig valaki azt nem mondja, hogy nem az. Szóval semmit nem tudok tanítani a lányomnak. Már mindene meg van, Egyedül az érzéseit tudom megvédeni.
Glamour: Hogyan tudod megvédeni?
BL: Nem tudom. Figyelem és hallgatom őt, nem szeretném a a saját küzdelmemet és bizonytalanságomat rázúdítani.
Glamour: Amkor a kisfiamnak olvasok egy mesét, odaadom az anyjának – aki asztrofizikus -, még akkor is, ha nincsen könyv.
BL: Amikor elolvastam a forgatókönyvet, a nő [szerk: Stephanie] nagyon kemény, aki kontrollálja a saját életét. Leült, és megragadta a kormánykereket ’az arcán látszott a felhatalmazás’. És azt gondoltam Hmmm, nem mutattak rá a férfiakra. ’’Nézd milyen feljogosult ez a férfi, mintha veleszületett lenne ez.
Glamour: Szóval arra szeretnél kilyukadni, milyen is lenne, ha nem lenne felhatalmazva.
BL: Pontosan. Szerencsésnek érzem magam amiért mellettem van egy ilyen tudatos ember, mint amilyen a férjem. Az én férjem olyan volt, ’Miért mondom mindig azt, hogy he?’ én erre azt feleltem ’Mert ez az amit tanultunk.’ Szóval felvette mindezt, akárcsak egy hernyó, és ahelyett, hogy azt mondja Mi a fiú neve? azt mondja Mi a lány neve? ’Azon is szoktunk viccelődni, hogy a lányom főnökösködő. De a férjem azt mondta: ’Soha nem fogom ezt a szót használni. Soha nem hallottad még azt, hogy egy férfi főnökösködő.
Glamour: Ez igaz.
BL: Ugyanis soha nem mondták még egy férfi azért, mert főnök, hogy főnökösködő, akkor egy nőre miért kéne ezt használni? Ez alázatos. Ez nem bátorítja őket, hogy főnökök legyenek. Szóval honnan tudjuk, hogy jó szülők vagyunk a gyermekek számára? Nincsen ötletem rá. Mi csak megosztjuk a gondolatainkat – a többit meg majd megtanulod’’
Glamour: Úgy érzem a magazinok mindig arról számolnak be, milyen tökéletes életed van: tökéletes tested, tökéletes ruháid, tökéletes férjed tökéletes családod,tökéletes karriered van. Mit érzel, amikor ezeket olvasod?
BL: Ez leegyszerűsíti az embereket. Nem minden férfi, de a férfiaknak egy részének sokszor van az a vágya, hogy megértse és irányítsa a nőket. Ahhoz, hogy ezt véghez vidd, le kell festened őket ebben a dologban és szó szerint körbe kell tekerni a fejedet vele. De a nők komplexek. Emlékeztetőül mondom, hogy amit a médiában látsz, nem valóságos. Szorongtam az interjú előtti éjjelen: Ez a személy hogyan fog megzavarni? Szóval amikor olvasod, hogy ’Ó, ő neki milyen tökéletes élete van’ vagy az ’Ő élete összeomlik’ – mindenkinek választanak egy történetet, egy narratívát.
Glamour: Úgy hiszem, jó irányba halad ez az interjú.
BL: Én is úgy hiszem. A férjem és én elég félénk emberek vagyunk, akik akkor tudják a legjobban kifejezni magukat, amikor játszanak, amikor bujkál, mint más ember. Ez tény, miszerint a nagyon visszahúzódó embereknek is ki kell tárulkozniuk – és sajnos ez néha fájdalmas tud lenni – érzelmileg nagyon furcsa érzés. Egyébként ez pezsgős probléma.
Glamour: Beszéljünk a Te történetedről. Ryan azt tweetelte ki, hogy csodálatos a családod. [Csak egy példa: ’A kislányom felpörög, miközben Disney meséket nézünk. Imádja, hogy mindenki énekel és táncol benne, de azt is zereti, mikor a szülők meghalnak’]
BL: Ryan az Enquirer szupermarketnek is dolgozik. Amikor azt mondja, hogy az én lányom, soha, de soha nem róla beszél. Az egész csak kitaláció. Néha csak nekem találja ki őket, hogy jót nevessek rajta Óóó, nagyon szeretem őt ilyenkor, mikor ilyenek ír. Úgy értem, időm nagy részében szerelmes vagyok belé, de különösen ebbe szerettem bele’
Glamour: Azt mondtad, hogy az idő nagy részében?
BL: Azt mondtam, az időm nagy részében szeretem, mert ha azt mondom, hogy minden percben szeretem őt, akkor jön a szemforgatás, hogy az Ő élete milyen nagyszerű, és hogy mennyire tökéletes, szóval ez az én védekezési mechanizmusom
Glamour: Hogyan oldjátok meg a problémáitokat?
BL: Egy párkapcsolatban, amikor valami feljön, felhívom a barátnőmet vagy a testvéremet és azt mondom: ’Hé, ezt tette Ryan – Mit kéne tennem?’ Mielőtt elkezdtünk randizni, két évig barátok voltunk. Úgy kezeltem őt, mint a barátnőmet. Szóval ha valami történt ’Hé, ez történt, és ettől kiborultam. Most így érzek én. Mit kéne tennem? És Ő is ugyanígy viselkedett velem, mint a legjobb barátjával.
Glamour: Ha már a barátnőkről beszélünk… Gondoltad volna a Négyen egy gatyában film forgatása alatt, hogy ilyen jó barátnők lesztek Alexis Bledellel, America Ferrerával és Amber Tamblynnel?
BL: Igen, és nagyon hálás vagyok, hogy még barátok vagyunk. Ők hárman a legjobb barátaim, és egyben példaképeim, művészek és aktivisták. Feleségek és anyák. Producerek, rendezők és írok. Nincsenek korlátozva. Ők korlátlanok.
Glamour: Van valami, amit szívesen
BL: Ezen át kell haladni. Ez arra emlékeztet, hogy ha valami fáj, el fog múlni. De arra is emlékeztet, hogyha valami gyönyörű, akkor meg kell tartani azt a pillanatot. Meg kell ízlelni.
|